Hosszú távra kiadott egységek esetén vállaljuk az ingatlan kezelését-managelését magyar-angol-német nyelven. Rövid távú bérbeadás, és/vagy több vendégszobával (egységgel) rendelkező lakóingatlan esetében az ingatlan magánszálláshelynek, vagy egyéb szálláshelynek (“Hostel”-nek) minősül, így azon megbízásokra a magánszálláshely üzemeltetés és a Hostel üzemeltetés menüpont alatti feladatellátások és díjazások érvényesek.
Amennyiben befektetésnek vette az ingatlant, és a továbbiakban nincs kedve állandóan a kiadással és a bérlővel foglalkozni, vagy kiadná külföldieknek az ingatlant magasabb bérleti díj fejében, de nem szeretne velük idegen nyelven kommunikálni, valamint nem szeretné vállalni az ezzel járó többletfeladatokat, ügyeletet, rendelkezésre állást, karbantartást, vagy egyszerűen csak messzire költözött az ingatlantól ahhoz, hogy rendszeresen ellenőrizze a bérlőt, a befizetéseket, eszközölje a javításokat, nem tud rendszeresen az ingatlanhoz utazgatni, mi tapasztalattal, korrekt hozzáállással vállaljuk az ingatlan kezelését, ezen feladatok szakszerű elvégzését!
Levesszük válláról a terheket, Ön csak a bevételt látja az ingatlan kiadásából.
Adózási kötelezettségeink szerint meg kell különböztetni rövid és hosszútávú lakáskiadást. Nevük azt sugallja, hogy csak az időtartam számít, de természetesen ennél összetettebb a dolog.
Alapvetően 90 nap alatt beszélünk rövidtávú kiadásról, felette pedig hosszútávúról. De nem csak az időtartam számít.
Rövidtávú kiadás a szálláshely szolgáltatás szabályai szerint történik és adózik.
Hosszútávú kiadás az ingatlan bérbeadás szabályai szerint történik és adózik. Ez terjedt el a köznyelvben az ingatlan albérletbe adásaként (helyesebben bérletbe adás).
Hosszútávú kiadás esetén minden esetben bérleti szerződést kell írni, melyben a felek lefektetik a jogaikat és kötelezettségeiket. Magánszemélyként számlát nem kötelező írni (de lehet).
Bevételünk pedig a személyi jövedelemadó szabályai szerint adózik, ahol választhatunk 10% költséghányad elszámolást, vagy tételes költségelszámolást. Utóbbi esetben a szolgáltatásunk díját is el lehet számolni.
Amikor az Ingatlanban bérlő van, tehát az ingatlan lakott:
• Havonta egyszer az ingatlan állapotát és a rendeltetésszerű használatot ellenőrizzük
• Havonta, a Bérlőtől a bérleti díjat személyesen átvesszük
• Havonta, a Bérlőtől már átvett havi bérleti díj, megbízási díjjal csökkentett összegét Megbízó számára készpénzben átadjuk / Megbízó bankszámlájára megfizetjük
• Havonta a közüzemi számlák Bérlő általi befizetését ellenőrizzük / ellenértékét Bérlőtől átvesszük, a közüzemi számlákat befizetjük
• Havonta elektronikus úton a havi közüzemi számlák befizetésének tényét Megbízó felé bizonyítjuk.
Amikor az Ingatlanban bérlő van, tehát az ingatlan lakott:
A jelen pontban foglalt feladatok ellátására vonatkozó megbízás díja a
Bérleti díj 20%-a, de minimum
25.000 forint havonta.
Természetesen amikor az ingatlant nem bérli senki, nincs elvégzendő feladat, így nincs fizetendő díj sem!
Amennyiben az ingatlant még nem bérli senki, vagy megüresedne és az eddigi bérlő kiköltözne, vállaljuk az ingatlan kiadását is!
Ingatlan kezelés vállalási területeink: Budapest, teljes V. kerület; teljes VI. kerület; VII. kerület Körút és azon belüli része, valamint a Körúttól kifelé eső 3. keresztutcáig; XIII. kerület kizárólag Újlipótváros Körút közeli rész; VIII. kerület, Körúton belüli rész, Palotanegyed.
A fent felsorolt területeken kívül sajnos jelenleg nem tudjuk vállalni Ingatlan kezelését, managelését!